Här i Thailand äter vi upp, annars…

Igår beställde jag en pizza till lunch. Jag orkade bara två bitar eftersom det var jättevarmt. Servitören kom tillbaks med mina rester så här

IMG_4684

Såg sträng ut och sa: ”you bring to room, you eat later!”
Jag nickade skrämt och satt kvar tills han var utom synhåll sedan smög jag tillbaks till min solplats. Efter en stund kom han igen med påsen och sa: ”lady you forget, must eat, you bring to room!”

IMG_4687

Jens fnissade medan jag nickade skamfullt. Efter en timme sprang vi upp på rummet, utan påsen.

Idag såg jag honom medan jag satt och skrev mitt förra inlägg. Jag försökte göra mig så liten och osynlig som möjligt men det var försent… han gick med bestämda steg mot mig och sa: ”miss… you forget all the time… why you dont eat?!”

Jag sa ursäktande att jag varit så mätt och orkade inte äta mer. Han svarade: me I like amercican food, hate Thaifood so strong and not so good!”

Jag log mitt bästa Jokersmile och sa: ”But I like all food and I like Thaifood aswell…”

Nu sken han upp och sa med händerna ihop: ”really, you do, thank you, thank you so much!” och gick.

IMG_4702

Nu undrar jag om han egentligen varit förnärmad över att jag beställt en pizza och inte Thaimat och att jag inte åt upp den gjorde det hela ännu värre och därför jagade han mig? Nu är det över och jag svär… jag ska äta upp!!

Kommentera

