Jakten på en mångmiljonär

Många av er vet säkert inte vem han är.
Han heter Stig Notlöv och jag har varit grymt nyfiken på honom sedan jag såg dokumentären för tre månader sedan.

stig_notlov2

Han startade Byggmax, blev mångmiljonär genom att sälja av andelar i omgångar av sitt enorma företag och 2004 åkte han till Thailand och besökte vänner just här, där jag är, i Hua Hin. Någonstans här fick han en tanke om att starta, in the middle of nowhere, en Golf Resourt. Från en liten tanke till handling i hans värld, verkar ganska kort och han började ett år senare att bygga sin dröm som idag, tio år senare är en succe. Och budget… det gör han ingen?

12400859_10153475590058731_1499230479026732539_n

Vad skiljer honom från andra entreprenörer och framförallt, krävs det ett viss mått av galenskap för att kunna göra det han gjort? Med galenskap menar jag nog det vi i Sverige kallar antijante.

Jag, som well, vi kan iaf kalla det för en ekonomiskt misslyckad entreprenör, är ju extremt nyfiken på honom, hur mycket har han valt att ta hänsyn till familj och barn, ekonomi, kärlek, sina egna begränsningar osv, för att kunna göra det här och framförallt… är han lyckligare nu?

Min allra bästa kollega någonsin, vi är varandras vapendragare 🙂 var den som var med och startade Kungsvideo. Han har själv berättat om hur han nu tagit igen det han missade när barnen var små, fast det var egentligen aldrig någon fara eftersom hans fru (de har varit gifta längre än vad någon annan har varit) var den som tog hand om och uppfostrade vår framtid. Tror att det kallas för balans eftersom vi kan inte, hur mycket vi än vill det få ALLT utan att det kostar något någon annanstans.

Jag har i tre månader försökt hitta honom via sociala medier och han finns där… men ändå inte.

Idag pratar vi så mycket om hur viktigt det är att finnas på just sociala medier för att lyckas, fast är sociala medier egentligen ett verktyg för att vara just social utan att tjäna pengar?

Vi får se… jag träffade just precis Lillbabs här *svimmade nästan*.
Jag ville fråga om jag kunde få ta en bild med henne men.. vet inte, kändes lite patetiskt (eller blev jag rädd). Varför ska vi störa människor… vi fick iaf ögonkontakt och jag log igenkännande mot denna fantastiska kvinna och hon log lika hjärtligt tillbaks. Det får räcka så.

Nu ska vi hitta Stig Notlöv!!

Kommentera

