Here we are…

Flygresan
IMG_4579
Norwegian är bra att flyga korta sträckor med, som till och från London – Malmö. Att flyga så här långt var som att åka i en trång boskapsvagn fast i flygform och i mitt huvud hördes ”Hey, hey with the monkeys!”
I tio timmar satt vi alla som på ett vanligt reguljärflyg (trots ett enormt plan) i trånga stolar tre, tre och tre. Jag satt så klart i mitten bredvid en asfull thailändsk tant på ena sidan och Jens på den andra. Tanten blev väldigt upprörd när jag beställde in ett glas bubbel medan hon inte fick. De sa att hon fått tillräckligt. Detta utlöste hennes rota-i-sin-enorma-handväska-tiks. Hon packade upp, packade om och packade ner och så höll det på tills jag fick nog och fräste: ”Kan du sluta rota i den jävla väskan!” Hon tittade trånande på mitt glas bubbel och gjorde sedan mumlande ett fuckyoutecken mot personalen och sa: ”me no drunk, me drink nothing, you very nice lady.. you very rich?” Jag fräste: ”YES, YOU VERY drunk and me very angry and very poor and have no money och sitt nu still för helvete och håll käften så jag kan få sova!!” Hon sjönk ihop som en slutkörd duracellkanin i offläge och klappade mig på armen. Jag klappade tillbaks och ångrade att jag blivit arg.
Sen slutade hon aldrig att prata!!

Jag rekommenderar alltså inte Norwegian för långflyg om du inte flyger premium som alltså är 1:a klass! De swainen satt i fåtöljer!

OBS: Passkontrollanterna i Thailand består av sadister. Från att vi suttit i tio timmar i en boskapsvagn fortsatte vi nu att fösas fram som lobotomerande kossor genom milslånga och ringlande köer bara för att träffa en arrogant gubbe som skulle vända och vrida på passen innan stämpel och ok?!

Bilresan med hyrbil
I Thailand är det vänstertrafik vilket betyder att föraren Jens satt på ”fel sida” medan jag saknade ratten och pedalerna på min sida. Vi körde ut från flygplatsen med vindrutetorkarna i högsta hastighet på de soltorra rutorna och med blinkersen blinkades åt alla håll. ”Alla vägar bär till Rom” säger man och Thailand säger man: alla vägar leder direkt tillbaks till flygplatsen! Hur vi än körde kom vi tillbaks till startrutan och Thaipersonalen, som inte kunde engelska, virrade på huvudet varje gång vi körde förbi. Efter ca en timme hittade vi till slut ut efter att GPS-tanten äntligen fattat att vi INTE var i Sverige och efter tre timmars bilkörning kom vi fram till det här underbara lånehuset:
IMG_4606

Jag håller på att bli kär i Thailand och herregud så bra vi har det.. hörs snart igen för nu ska vi kolla in Thailand bakom, framför och lite sådär från sidan!

Kommentera

